Transporto paslaugos Lietuvoje jau kuris laikas yra viena iš labiausiai vystomų sričių. Dėl unikalios geografinės padėties ir Lietuvos verslininkų darbštumo bei atkaklumo esame tikri šios sferos profesionalai.
Lietuvos geografinė padėtis yra ideali keliems dalykams – atominei energetikai, nes neturime nei audrų, nei žemės drebėjimų ir transportavimo paslaugoms. Atominė energetika Lietuvoje vystosi iš lėto, tačiau transporto paslaugos – klesti jau dešimtmetį. Tai didelis verslas, surenkantis labai nemažą dalį mokesčių į valstybės biudžetą. Bet koks šios rinkos suvaržymas iš karto pajaučiamas pinigine išraiška ne tik patiems verslininkams, bet ir valstybei.
Transporto paslaugos – po politikų sparneliu
Lietuvai mokesčius surenka kelios perspektyvios sritys – naftininkai, jūrų uostas ir transportininkai. Transporto paslaugos nuolatos yra stebimos politikų akių ne vien dėl siekio pasipelnyti, bet ir dėl galimų kitų valstybių veiksmų prieš Lietuvą per šią verslo sritį. Kartais didžiosios kaimynės Rusija arba Lenkija nusprendžia Lietuvą paspausti dėl tam tikrų politinių sprendimų. Vienas iš spaudimo būdų yra transportininkų suvaržymai. Pasieniuose tada susidaro didelės eilės, o Lietuvos verslas kenčia. Susidariusią”konfliktinę” situaciją skuba spręsti politikai. Aišku, jie turi surasti kompromisą ne tik dėl transporto reikalų, bet ir dėl kitų dalykų, tad šios situacijos reikalauja itin daug pastangų ir dėmesio iš valdžios atstovų. Taip transporto paslaugas teikiančios bendrovės patenka į politikų “regos” lauką, kartais tapdamos ir finansavimo šaltiniu, ir pasipelnymo vieta.
Transporto paslaugos – ne tik sunkvežimiai
Sunkvežimių Lietuvos keliuose yra galybė. Tai ne vien tik Lietuvos bendrovių sunkiasvorės mašinos, bet ir tranzitu per šalį važiuojantys kitų šalių vežėjai. Transporto paslaugos dėl to yra daugiausiai asocijuojamos su pervežimu sunkvežimiais. Iš tikrųjų transporto paslaugos yra kur kas platesnės. Turime Klaipėdos uostą, kuris kas metai pakrauna vis daugiau ir daugiau krovinių. Tai jūrų transportas. Į Klaipėdą atplukdytus krovinius sunkvežimiais ir traukiniais perveža į kitus Lietuvos miestus arba net šalis. Čia labai svarbūs geležinkelio bėgiai, kuriais per Lietuvą keliauja daugybė prekių. Geležinkelio transportas Lietuvoje išvystytas neblogai (krovininis), tad per metus duoda labai neblogas sumas mokesčių pavidalu. Tiesa, keleivinių traukinių sritis pas mus silpnoka – neturime tiesioginio ryšio su Vakarų Europa, tik su Rytais. Taip pat pasenę traukiniai yra gana nepatrauklūs keleiviams. Nepaisant visų trūkumų šios transporto paslaugos valstybei yra labai naudingos. Prie transporto paslaugų priskiriami ir keleivių pervežimai autobusais. Didėjant turizmo mastams, ši sritys vystosi gana sparčiai, nes vis daugiau ir daugiau turistinių grupių vežiojama po Lietuvą. Taip pat lietuviai vyksta poilsiauti į kitas šalis. Tokiu būdu autobusai suranda savo keleivius, kurie duoda nemažai pelno.
Transporto paslaugos – konkurencingas verslas
Transporto paslaugos yra labai konkurencingas verslas. Tiesa, konkurencija yra tik smulkiųjų pervežimų srityje, nes geležinkelį ir jūrų uostą turime tik vieną, tad jie veikia be konkurencijos, kaip strateginiai Lietuvos objektai. Smulkieji vežėjai konkuruodami tarpusavyje nuleidžia paslaugų kainas, kurios tampa patrauklios bet kurios kitos Europos Sąjungos valstybės įmonėms, norinčios krovinius gabenti į Rytų Europą. Be to lietuviai puikiai pažįsta Rusijos rinką, o tai nelieka be Vakarų Europos šalių įvertinimo.
Parašykite komentarą