Lengvųjų automobilių padangos yra kur kas pigesnės ir paprastesnės, nei sunkvežimių padangos. Joms nereikia tiek „atmosferų“, taip pat ir protektoriaus. Jos mažesnės, paprasčiau gabenamos ir montuojamos. Sunkvežimių padangos – jau kitas lygis, kuris reikalauja žinių ir patirties.
Padangų sunkvežimiams rūšys
Jų yra nemažai – 15-18. Lengvieji automobiliai tenkinasi vos 2 rūšių padangomis, tuo tarpu vilkikams, sunkvežimiams, savivarčiams, autobusams ir kitai sunkiajai technikai reikia 15 rūšių padangų. Iš kur tiek daug? Padangos paprastai skirstomos pagal du kriterijus. Vienas jų yra ašis, ant kurios rato jos montuojamos. Jei lengvasis automobilis kas metai gali maišyti priekines su galinėmis, tai sunkvežimiui to daryti nerekomenduojama. Padangos skirstomos pagal priekinę ašį, galinę ašį ir puspriekabės/priekabos ašis. Toliau prasideda kitas kriterijus, nusakantis panaudojimo būdą – kokiu keliu važiuos sunkvežimis: bekele, keliu-bekele, miesto keliais, plentu, tolimaisiais reisais, žiemą. Vilkikui su puspriekabe paprastai aktualios žieminės, regioninės ir plento padangos, nes bekele jie nevažinėja, o vieškeliu (bekelės-kelio padangos) irgi labai retai. Mažesni sunkvežimiai rūpinasi žieminėmis ir miesto padangomis, nes jų maršrutai dažniausiai būna mieste. Didesni vilkikai – žieminėmis ir plento padangomis, savivarčiai ir sunkvežimiai – žieminėmis ir kelio-bekelės padangomis. Miško technika – bekelės padangomis. Žodžiu, priklauso dar ir nuo automobilio darbo vietos ir paskirties.
Kiek padangos sunkvežimiams ir vilkikams kainuoja?
Natūralu, kad sunkvežimių padangos kainuoja daugiau nei lengvojo transporto, nes yra didesnės, naudojamos sudėtingesnės gamybos technologijos, daugiau gumos ir kitų medžiagų, atliekami papildomi kokybės testai. Naujos padangos sunkvežimiams kainuoja nuo 1200 iki 2000 litų už vienetą. Taigi pora kainuoja 2400-4000 litų. Tai jau didelė suma, žinant, kad puspriekabė turi 4 poras + pats vilkikas dar 2.
Dėvėtos sunkvežimių padangos kainuoja 350-600 litų už vienetą. Čia didelės loterijos nėra – tiesiog matuojamas protektoriaus gylis ir reikalaujama gamintojo garantijos dėvėtai padangai. Taip, teisingai, garantija gali būti suteikiama ir naudotoms padangoms, kai jos restauruojamos gamintojo gamykloje. Restauruotų padangų protektorius turėtų būti ne mažesnis nei 6-8 milimetrai, tačiau galima rasti ir 10 mm. gylio protektorius. Su tokia padanga važiavimas yra saugus, nors ir ne ilgaamžis.
Sunkvežimių padangos – klestintis verslas, kadangi Lietuva – vežėjų kraštas, kur labai gerai išplėtotos logistikos ir transportavimo paslaugos.
Parašykite komentarą